oktober 31

5 tips att klara av vintertid

0  Kommentarer

Vintertid börjar! Många lider av depression när ljuset försvinner och man känner alltmer tröttare. Här är några tips till att se livet från den ljusa sidan:

  1. Gå ut på lunchen: Det är bra att röra sig utomhus även om det är gråmulet ute för att syresätta blodet.
  2. Tänd ljuset till max: Försök skapa ljus med att byta ut 40 watt lampor till 60 watt. Det finns ljusenergilampor som kan hjälpa dig genom mörkaste tiden av året.
  3. Skapa mysiga kvällar: Ett sätt att varva ned på kvällen är att tända levande ljus och njuta doften från ett doftljus.
  4. Vakna piggare: När det blir mörk ute ställer tallkottskörteln in sig på vila. Istället för att kämpa emot med att vara vaken så är det skönt att lägga sig en timme tidigare och vakna med ett bättre morgonhumör.
  5. Ät dig piggare: Välj järnrik kost som spenat, broccoli, fullkornsbröd, rött kött och baljväxter. Det motverkar järnbrist som gör dig trött.

vintertid


Tags

vintertid


You may also like

Varför meditation och mindfulness kan förändra ditt liv

Vad är en foam roller?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}